ERR(2): Warning: session_start() [function.session-start]: open(../session/sess_372ce2e20292d0c18b01f8f5aff99c5c, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
ERR(2): Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/hecuba/public_html/app/functions/error.php:119)
ERR(2): Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/hecuba/public_html/app/functions/error.php:119)
ERR(2): Warning: fopen(../log/log20171125app.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Disk quota exceeded

Warning: fopen(../log/log20171125app.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Disk quota exceeded in /home/hecuba/public_html/app/classes/system.log.php on line 58

Warning: Could not append the log file: '../log/log20171125app.txt'! in /home/hecuba/public_html/app/classes/system.log.php on line 63
ERR(512): User Warning: Could not append the log file: '../log/log20171125app.txt'!

Warning: fopen(../log/log20171125app.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Disk quota exceeded in /home/hecuba/public_html/app/classes/system.log.php on line 58

Warning: Could not append the log file: '../log/log20171125app.txt'! in /home/hecuba/public_html/app/classes/system.log.php on line 63
O ŞANSĂ PENTRU O COPILĂRIE SĂNĂTOASĂ!

Impreuna putem construi
un viitor mai bun!

Misiune si obiective

Fundația HECUBA are misiunea de a îmbunătăți situația socio-familială a familiilor monoparentale din medii defavorizate, din Municipiul Iași, de a susține incluziunea socială a familiilor și a tuturor membrilor ei, în spiritul respectării drepturilor familiei, femeii și copilului.

Serviciile oferite de echipa noastră de specialiști urmăresc să crească gradul de integrare socio-profesională și educațională a mamelor singure, să asigure condiții decente de trai pentru mame și copii.

O ŞANSĂ PENTRU O COPILĂRIE SĂNĂTOASĂ!

 

Finanţator: S.C. COSMOTE ROMANIAN MOBILE TELECOMMUNICATIONS S.A., prin programul ”Mesaje de iubire 2012”.

www.cosmote.ro/ro/pressReleasesFullStory.aspx

Perioada de implementare: 31 iulie 2012 – 31 iulie 2013

Bugetul total al proiectului: 11.825 Euro, din care 5.000 Euro finanţare COSMOTE, şi 6.825 Euro contribuţia fundaţiei

Obiectivul general: Îmbunătățirea stării de sănătate a cel puțin 70 de copii proveniți din familii monoparentale din Iași

Grupul ţintă: Cel puţin 70 de copii cu vârste cuprinse între 9 luni şi 18 ani, beneficiari ai serviciilor sociale furnizate de Fundaţia HECUBA. Aceşti copii provin din familii monoparentale sărace, conflictuale şi dezorganizate, în care abuzul fizic sau emoţional a fost un mod normal de viaţă.

Activităţi derulate în cadrul proiectului:

1. Evaluarea stării de sănătate şi acordarea de sprijin financiar în vederea ameliorării problemelor de sănătate identificate pentru copii cu vârste cuprinse între 9 luni şi 18 ani

  • A fost evaluată starea de sănătate a 76 de copii, pentru majoritatea copiilor realizându-se analize gratuite, prin laboratoarele medicale sau pe perioada internării copiilor la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sf. Maria”, costul acestor analize fiind decontate în proporţie de 100% de Casa de Asigurări de Sănătate Iaşi. Analizele au constat, după caz, în exudat faringian, examen coproparazitologic, examen coprobacteriologic, analize de sânge. 
  • Prin colaborarea fundaţiei cu medici de diverse specializări, s-au efectuat controale de screening la copiii din cadrul Centrului de Zi pentru Mamă şi Copil şi Centrului Rezidenţial pentru Mame şi Copii pentru depistarea eventualelor probleme oculare, stomatologice, deformări ale coloanei vertebrale şi întârzierilor în dezvoltarea fizică. Pentru copiii care nu erau înscrişi la un medic de familie, asistenţii sociali şi medicii colaboratori au identificat medici de familie care să preia copiii respectivi. 
  • Au fost acordate 14 ajutoare financiare pentru investigarea, respectiv tratarea problemelor de sănătate a copiilor, pentru cazurile în care aceste cheltuieli nu beneficiau de decontare 100% din partea CAS Iaşi.

 
2. Acordarea de sprijin material constând în suplimente alimentare (vitamine) şi alimente unui număr de 50 de familii monoparentale în vederea ameliorării problemelor de sănătate identificate

  • Pe data de 01.09.2012 s-a realizat activitatea ”Zarzavatul pentru iarnă”, în care beneficiarii Centrului Rezidenţial pentru Mame şi Copii Aflaţi în Dificultate din cadrul fundaţiei şi-au pregătit zarzavat pentru congelat, astfel încât pe timpul iernii să poată asigura vitaminele necesare copiilor printr-o alimentaţie cât mai sănătoasă. La activitate au participat un număr de 9 mame şi 6 copii. 
  • Pe parcursul proiectului personalul fundaţiei a acordat în permanenţă informare, îndrumare şi consiliere mamelor în vederea respectării recomandărilor primite de la medicii de familie şi medicii specialişti pentru asigurarea alimentaţiei adecvate vârstei şi nevoilor copiilor. 
  • Au fost acordate ajutoare materiale constând în alimente, pe bază de procese verbale de predare-primire, familiilor monoparentale care se confruntau cu mari dificultăţi financiare (venituri sub 700 de lei/lună, mame cu 3-4 copii, mame care au rămas o perioadă fără loc de muncă, mame care se află în curs de divorţ şi aveau de achitat onorariile avocaţilor).


3. Activităţi de informare, consiliere şi educaţie pentru sănătate pentru cel puţin 50 de copii şi 100 de adulţi – părinţi singuri şi membri ai familiei lărgite

  • În perioada septembrie – noiembrie 2012 au fost organizate 2 sesiuni de instruire pentru un număr de 30 de mame – singur părinte, pe teme de îngrijire personală şi bolile copilăriei. 
  • În lunile decembrie 2012-februarie 2013, iunie-iulie 2013, ca urmare a apariţiei de epidemii de vărsat de vânt printre copiii de la centrul rezidenţial, creşă şi grădiniţă, respectiv de rujeolă, au fost realizate o serie de instruiri educative pentru mamele copiilor bolnavi, concomitent cu controalele riguroase efectuate zilnic la primirea copiilor la creşă şi grădiniţă. 
  • În luna ianuarie 2013 s-au realizat întâlniri cu mamele din centru şi cele beneficiare ale Centrului de Zi pentru Mamă şi Copil în care s-au discutat probleme legate de alimentaţia copiilor, nevoile nutriţionale ale acestora, asigurarea prin alimentaţie a carenţelor de vitamine, săruri şi alte oligoelemente în vederea prevenirii sau ameliorării unor probleme de sănătate. 
  • Sesiune de informare şi educare a mamelor pentru evaluarea corectă a situaţiilor în care se impune consultarea în termen foarte scurt a copilului de către medicul pediatru sau direct la spital, şi a situaţiilor care impun solicitarea ambulanţei. Scopul instruirii a fost de a creşte capacitatea mamelor de a evalua gravitatea problemelor medicale ale copiilor şi de a acţiona cât mai eficient pentru a preveni agravarea stării de sănătate a copiilor. Indirect, s-a urmărit prevenirea suprasolicitării inutile a serviciului de ambulanţă pentru situaţii care nu sunt urgente. 
  • Sesiuni de educaţie pentru sănătate organizate de educatorii specializaţi pentru copiii din centru cu vârste între 3-6 ani privind igiena personală, toaleta zilnică, regulile de igienă care trebuie respectate. Copiii au aflat care este programul corect de igienă care trebuie respectat într-o zi, de la trezire până la ora de culcare. 
  • În lunile aprilie-iulie 2013 s-au realizat o serie de instruiri individuale şi în grup susţinute de cadre medicale cu privire la prevenirea, limitarea extinderii şi combaterea infestaţiilor cu paraziţi externi, care apar în colectivitate, în condiţii de igienă deficitară. O parte din instruiri au fost realizate pentru mamele şi copiii - beneficiari ai fundaţiei, iar o parte pentru personalul din centrul rezidenţial şi  cel de la creşă şi grădiniţă. 
  • Au fost acordate ajutoare materiale constând în produse de igienă şi curăţenie mamelor singure cu o situaţie financiară precară, care au participat la sesiunile de instruire şi au respectat recomandările medicilor făcute pe parcursul întâlnirilor.
     

     

 

O ŞANSĂ PENTRU O COPILĂRIE SĂNĂTOASĂ!#1
FA o donatie

Unii dintre noi pot contribui cu experiență și înțelegere, unii dintre noi pot contribui cu timp și suflet, unii dintre noi pot contribui cu fonduri, dar fiecare dintre noi poate schimba ceva în bine.   În anul 2012 38 de familii monoparentale (38 de mame și 57 de copii) au beneficiat de cazare în Centrul Rezidențial pentru Mame și Copii Aflați în Dificultate sau locuinţe protejate, consiliere psiho-socială, consiliere parentală, informare și îndrumare juridică,  consiliere vocațională și profesională, consiliere financiară, suport educațional și educație pentru sănătate   108 familii monoparentale au beneficiat de serviciile furnizate prin Centrul de Zi pentru Mamă şi Copil HECUBA, în cadrul căruia: 77 de copii au frecventat creșa sau grădinița 20 de mame au beneficiat de ajutor financiar lunar (sub formă de burse) prin sistemul de sponsorizare la distanță din Germania Peste 24 de mame singure aflate în situaţii de criză au fost sprijinite financiar sau material din fondul de urgenţă 85 de mame au beneficiat de consiliere socio-psihologică    

O Fundatie nu vine niciodata singura

finantatori

parteneri

ERR(2): Warning: Unknown: open(../session/sess_372ce2e20292d0c18b01f8f5aff99c5c, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122)
ERR(2): Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (../session)